Epson Perfection V300 Photo

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Epson Perfection V300 Photo op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

andre vos 18-10-2010
Geschreven voor: Epson Perfection V300 Photo

Deze scanner geeft goede kwaliteit scans ook van dias en negatieven. Veel beter dan een zolid negatief scannertje van aldi dat vage flauwe kleuren geeft is rommel vergeleken bij deze.

Een tegenvaller is dat er af en toe op dias met veel lucht een groene lijn zit. als ik hem een tijdje uitzet en de dia uit de glaasjes haal gaat die vaak weer weg, maar soms ook niet.
hij scant ook half-kleinbeeld dias en negatieven maar 6x6 past er niet in.
Het scan gebied voor negatieven en fotos is de middenbaan en is zo breed als de korte zijde van een 35mm negatief.
scannen op 3200dpi geeft fotos van 1,3 - 2 Mb in jpeg. De resolutie kan nog veel hoger 9600 de kiezer geeft zelfs 12800 aan.Maar zo hoog is niet meer evenredig met de scan kwaliteit.Tiff bestanden kunnen ook.
Scans duren bij 3200dpi zo'n 4 minuten per beeld. het apparaat kan door een druk op de knop de volgende scan maken, dus zonder klikken op de comp. Dat is handig want dan kun je iets anders doen terwijl de scan bezig is en hoef je alleen maar dias te wisselen en op de knop te drukken.
Op een apple werken de direct scan knoppen, maar alleen als de scan applicatie uit staat. dan start de scanner op naar pdf email of printer.OP pc heb ik niet geprobeerd.

Zoek wel even in het scan programma naar de professional mode, zodat je veel kunt instellen.Best een aardig scan programma, de snel bijstellingen zoals tegenlicht correctie en kleurherstel zijn vaak iets te rigoreus, maar je kunt ook handmatig bij regelen.

hassebassie 20-06-2010
Geschreven voor: Epson Perfection V300 Photo

Voor mijn oude Epson Perfection 650 Photo was geen 64-bits driver. Als vervanger deze V300 Photo gekocht op basis van de goede reviews en mijn eigen goede ervaring met Epson. Geen seconde spijt van gehad! Deze scanner is snel (geen opwarmtijd), stil en levert perfecte scans. De scanner gebruik ik nu vooral om mijn oude diacollectie te digitaliseren. Via de Epsonsoftware zijn de dia's prima te verbeteren met allerlei opties (verscherpen, kleurverbetering, stofvermindering, korrel reduceren, zelfs de belichting en kleurverzadiging is aan te passen. Het duurt wel even (4 dia's ongeveer 10 min.), het resultaat is perfect. Naast het scannen van dia's gebruik de scanner voornamelijk om pdf's te maken. Dit gaat eveneens uitstekend. Enige nadeel tot nu toe: als de computer na het scannen op stand-by gaat, moet scansoftware opnieuw worden gestart.

Rene63 18-06-2010
Geschreven voor: Epson Perfection V300 Photo

Vandaag deze scanner ontvangen, meteen geïnstalleerd en natuurlijk geprobeerd.
mijn eerste indruk is dat het precies doet wat hij doen moet.
Wat me wel meteen opviel is de plaats van de USB & voeding aansluitingen. Deze zitten aan de kant van de bedieningsknoppen/scharnierzijde, dus rechtsvoor en wanneer je de stekkers aan de achterzijde wilt hebben, moet je de scanner draaien, maar dan zitten de knoppen aan de achterzijde.
Kan aan mij liggen, maar vreemd vind ik het wel....

__Henk__ 28-03-2010
Geschreven voor: Epson Perfection V300 Photo

Na mijn verschrikkelijke ervaring van de HP-software van mijn vorige scanner (HP ScanJet 5300), welke met het uitkomen van nieuwe besturingssystemen (Windows XP) door HP niet afdoende is aangepast, ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe scanner. Ik kwam via de Kieskeurig site op de V300 van Epson.
Ik vind het zeker wat de prijs betreft een goede scanner die ik een ieder zou aanraden. Ik heb een aantal oude negatieven gescand met de instelling 4800 dpi zonder correctie-instellingen ingeschakeld en die zijn werkelijk top. Ook de gebruikershandleiding welke wordt geïnstalleerd met de scannersoftware is erg duidelijk. Iets minder vind ik het 'sluitsysteem' van de negatiefhouder maar de degelijkheid hangt natuurlijk van het soort plastic af dat hiervoor gebruikt is.
De scanner is een aanrader!

Bernard6666 20-01-2010
Geschreven voor: Epson Perfection V300 Photo

Net de Epson V300 in huis. Ik had net een Canon 700F gekocht maar die was helaas stuk. Dus ik naar de winkel om om te ruilen maar deze was niet meer voorradig. Maar ze hadden wel deze V300 nog staan. Dus ik naar huis met de Epson.

Wat een waanzinnig goede scanner. Alles werkt ook onder Mac 10.6 ( hier was ik wel even bang voor).
Ook het mailen en het opslaan als pdf.

Echt super----> misschien wel beter dan de canon 700F

aadwagner 08-01-2010
Geschreven voor: Epson Perfection V300 Photo

Ik heb een Microtek Sanmaker 5600 gehad. Deze werd echter niet meer ondersteund door sinds Mac OSX 10.5. Ik ben toen overgestapt op een Lexmark X6570 All-in-one. Deze maakte slechte scans en had zeer beperkte scansoftware.

Deze Epson Perfection V300 Photo vind ik tot nu toe erg fijn. Hij heeft een zeer korte opstarttijd en je kunt vrijwel direct scannen.

Installeren op mijn Apple was een fluitje van een cent en ik kon vrijwel direct aan de slag.

Scansoftware is uitgebreid en te gebruiken in vier (!) modussen: Volautomatisch, Thuis, Kantoor en Professioneel. Voor ieder wat wils. Ik gebruik de professionele modus en heb veel opties.

Scanresultaat is goed. Ik gebruik hem voornamelijk om illustraties te scannen en dit gaat erg goed.

Ik vind het een prettig apparaat!

hendrik25 27-12-2009
Geschreven voor: Epson Perfection V300 Photo

fijn apparaat en geeft goede resultaten. enkele opmerkingen:
de knoppen op het apparaat voor direct mailen e.d. werken niet en zijn ook niet aan de praat te krijgen.
bij de instelling "kleuren verbeteren" wordt de foto die van een dia is gescanned ondidelijker en komt er een waas over te liggen.
wat de instelling stog verwijderen moet doen weet ik niet, maar bij mij doet het niets

Ottmar 08-12-2009

Wat een scanner, wauw!
Ik heb heel wat scanvoorbeelden gezien van één bepaalde dia, maar deze is toch echt geweldig voor zijn prijs. dia's zijn mooi helder en scherp,evenals foto-negatieven. 1 klein nadeeltje: je kunt maximaal 4 dia's tegelijk scannen en het scannen zelf duurt relatief lang.

eremee 26-10-2009
Geschreven voor: Epson Perfection V300 Photo

Scanner is op geen enkele wijze te installeren. Contact, zowel via email als telefonisch met de helpdesk levert enkel het advies op de software opnieuw te(de- en her-)installeren., zonder resultaat. Waardeloos. Apparaat gaat terug naar leverancier en voor mij geen epson meer.

GvG 29-08-2009
Geschreven voor: Epson Perfection V300 Photo

Na eerder gepruts met een Unovia scanner de Epson aangeschaft na postitieve beoordelingen op Kieskeurig. Mijn verwachtingen zijn overtroffen. Doet precies wat nodig is op een eenvoudige manier. KOm er je er niet dan is er een voortreffelijke handleiding beschikbaar , in het Nederlands. Een verademing. Eindelijk een apparaat dat zijn geld dubbel en dwars waarmaakt. Inmidde;s 300 foto's gescand, zowel van negatief als gewoon van fotopapier. Enig nadeeltje misschien: hoe hoger de resolutie hoe langer het duurt. In mijn geval wel 5 minuten, maar dan heb je ook wat.

Rina T 28-08-2009
Geschreven voor: Epson Perfection V300 Photo

Fijne scanner, gemakkelijk in gebruik! en maakt prachtige scans van negatieven en dia's!
Ik ben er erg blij mee!

Rayfie 04-06-2009
Geschreven voor: Epson Perfection V300 Photo

Prima scanner, zoals de anderen al zeggen.

- Goedkoop
- Mooi plat apparaat
- Eenvoudig aansluiten en installeren
- Simpele scansoftware en goed bruikbare extra software / tools
- Scant snel

Kortom een super prijs/kwaliteit-verhouding.

eaglepiet 03-05-2009
Geschreven voor: Epson Perfection V300 Photo

Super scanner. Zeker gezien de prijs. Kwaliteit van de scans zijn boven verwachting. Wel wat traag op hogere resolutie. Zeer tevreden over deze scanner.

senior 29-03-2009
Geschreven voor: Epson Perfection V300 Photo

Twijfelde tussen de V300 en V500. Mocht ruilen als resultaat V300 tegen viel. Niet geruild.
Uitstekende scanner. Scant dia's en stroken, - kleur en zwartwit kleinbeeld - negatief of positief.
Scantijd ongeveer 65 seconden per afbeelding. Zeer eenvoudige instellingen.
600 dpi is voldoende voor kleur en 800 dpi voor zwartwit Ook 6x9 negatieven. Ik scan deze op de glasplaat met 4 tegelijk in fotostand, met zelfgemaakte lichtbak (wijnkistje, opaalplaat, spaarlamp 15W) er bovenop.
Beetje experimenteren tot je de goede instelling hebt gevonden. De opties: stofvrij, tegenlicht en kleurherstel, zijn meer dan voldoende. Corrigeer met Photoshop achteraf en daarna met Picasa 3.
Deze scanner is top voor die prijs. Als het resultaat tegenvalt ligt dat aan de kwaliteit van de oude
dia's. Bewegingsonscherpte, te grove korrel (200 of 400 ASA) kleurverlies en ''slechte'' ontwikkel
centrales van vroeger. Dit is 'em, niet verder zoeken.

bjw123 25-01-2009
Geschreven voor: Epson Perfection V300 Photo

Prima scanner. Paar dagen in bezit en al diverse formaten negatieven gescand. Zowel kleur negatieven als heel oude grote zwart/wit negatieven kunnen scannen. Deze pasten niet in het frame voor dia's, maar heb ze op de glasplaat gelegd met een prima resultaat. Stof e.d. is zeer gemakkelijk te verwijderen.
M.a.w. zeer tevreden, zeker gezien de zeer redelijke prijsstelling.